Publikacja zawiera opisy warsztatów wykorzystujących ćwiczenia Augsto Boala. Osoby prowadzące warsztaty uczestniczyły w szkoleniu pt. Boal in practice prowadzonym przez Drama Way Fundację Edukacji i Kultury w 2021 roku, w Supraślu. W ramach opisywanych warsztatów dzielą się swoim doświadczeniem używania technik "Boalowych" z różnymi grupami i w bardzo różnych kontekstach.
...Czytelnia
„Bez względu na to, czy mówimy o aktorach zespołów zawodowych, czy amatorskich, ta książka próbuje w każdym rozbudzić ten teatr, który nosi w sobie każdy człowiek. Jesteśmy teatrem, nawet jeśli go nie robimy”.
A. Boal. Gry dla aktorów i nieaktorów.
Niniejszy artykuł jest inspirowany lekturą książki „Theatre for change” Roberta J. Landy i Davida T. Montgomery. Jednym z elementów ww. publikacji są rozmowy profesjonalistów na temat teatru zaangażowanego społecznie; próba definicji pojęcia „applided theatre”, odnalezienia w nim tych jakości, które dla każdego z rozmówców są w trakcie pracy najważniejsze.
...W ramach warszawskiej części IV edycji projektu Art Generacje działały dwie międzypokoleniowe grupy: bielańska, pracująca w dwóch etapach (jesień-zima 2017 i zima-wiosna 2018) oraz mokotowska, pracująca w jednym etapie (zima-wiosna 2018).W obu wypadkach zadaniem prowadzących było doprowadzenie do tego, by ich grupy stworzyły wydarzenie artystyczne – spektakl wokół tematyki szeroko rozumianej pa
...W swoim artykule autorka przedstawia możliwości wykorzystania metody dramy na lekcjach języka polskiego.
Artykuł napisany przez Absolwentkę Szkoły Trenerów Dramy, Joannę Karpińską.
...Artykuł Marty Skorczyńskaiej napisany w oparciu o pracę zaliczeniową w ramach V Edycji Szkoły Trenerów Dramy. Autorka wskazuje na ciało w ruchu jako moment wyjściowy w procesie uczenia się i eksploruje koncepcje „embodied learning”. Ukazuje edukacyjne znaczenie rozgrzewek fizycznych w dramie, które zwracają uwagę, że mam ciało i jestem ciałem.
...W niniejszym artykule autorka ukazuje dramę jako metodę edukacyjną, której istotą jest działanie i doświadczanie.
Artykuł został napisany przez Absolwentkę Szkoły Trenerów Dramy Sonię Ruszkowską.
...Artykuł traktuje o wykorzystaniu metody teatru w pedagogice resocjalizacyjnej na przykładzie Teatru Moralnego Niepokoju, który działa od wielu lat w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 4 w Warszawie. Grupa realizuje własne spektakle poruszające tematy etyczno-społeczne.
...Wywiad na temat specyfiki metody dramy i możliwości jej użycia w trakcie szkoleń. Wywiadu udzieliły Maria Depta-Jędrzejczak (Maria Depta), Eliza Gniado oraz Aldona Żejmo-Kudelska. Wywiad został opublikowany w newsletterze CPiK SWPS w Warszawie w październiku 2010 oraz na portalu Nowoczesna Firma w listopadzie 2011.
...Artykuł Antoniny Mużdżak napisany w oparciu o pracę zaliczeniową w ramach II Edycji Szkoły Trenerów Dramy. Refleksje dotyczą jednego z aspektów bycia trenerem dramy, a mianowicie mądrości i eksperckości.
...W artykule autorka wyodrębnia typy narracji oraz zastanawia się czy i jak wpływają one na ostateczny kształt i treść historii tworzonych w dramie. Autor: Aldona Żejmo-Kudelska. Artykuł opublikowany w Terapia w resocjalizacji cz. II ujecie praktyczne, pod redakcją Andrzeja Rejznera i Pawła Szczepaniaka, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2009
...- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- następna ›
- ostatnia »