Uczestnicy: nauczyciele i uczniowie 5 szkół podstawowych oraz świetlicy podwórkowej z terenu Łodzi.
Ideą Projektu było szerzenie poprzez działania artystyczne idei związanych z bohaterstwem dnia codziennego, solidarnością społeczną i odpowiedzialnością; przeciwdziałaniem mechanizmom wykluczającym osoby słabe; poszukiwaniem wewnętrznych zasobów do podejmowania działań w trudnych sytuacjach. Założeniem projektu było wyjście poza teatr w rozumieniu estetycznym i wskazanie na integracyjną, profilaktyczną rolę sztuki sprzyjającą do podejmowania pozytywnych zmian we własnym środowisku. Szczególnym atutem projektu było działanie w oparciu o dramę właściwą i teatr edukacyjny, czyli formy które umożliwiają angażowanie uczestników na poziomie umysłu, ciała i emocji. Projekt adaptował założenia międzynarodowego Programu ,,Rozumienie ludzkiej natury” w tym Projektu Bohaterska Wyobraźnia profesora Filipa Zimbardo, które wplatał w działania teatralno -dramowe. Tematyka oscylowała wokół szeroko pojętego bohaterstwa . Podstawą działań dramowych były wybrane teksty literackie, które stanowiły impuls do dramowych improwizacji.
Projekt realizowany był ze środków MKiDN w ramach stypendium Hanny Jastrzębskiej Gzelli we współpracy ze:
Stowarzyszeniem ŁAD Łódzka Akademia Dramy - Akredytowanym Ośrodkiem HIP,
Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego,
Świetlicą Podwórkową,
Kołem Terenowym ASSITEJ,
Poleskim Ośrodkiem Sztuki,
Fundacją In Blanco.